Sunday, July 12, 2015

Ifthar Jama'ie 2015 : Bukti Kebersamaan Antara BKAN



Ifthor Jamaie 2015 : Bukti Kebersamaan Antara BKAN

HAYYU ‘ASYIR : 11 Julai 2015 :- Suasana Ramadhan 1436H di Mesir terus meriah dengan penganjuran Ifthor Jamaie yang dianjurkan bersama seluruh Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN), Pertubuhan Ikatan Lepasan  Mahasiswa Mesir (ILMAM) Malaysia dan Muslim Care Malaysia Society.

     Program yang dimulakan pada 6.15 petang di Dataran Hayyu Asyir dengan slot Sembang Santai bersama Ustaz Muhamad Hakimi Bin Hussin, Mantan AJKT BKASM ini berjaya mengumpulkan hampir 900 orang warga Malaysia yang terdiri daripada mahasiswa/wi dan Pegawai-pegawai Atase Pendidikan Negeri. Dengan kerjasama yang ditunjukkan menggambarkan bukti kebersamaan antara BKAN dalam memberikan khidmat kebajikan kepada ahli. Dalam masa yang sama, BKAN terus berusaha menerapkan aspek takaaful iaitu saling bantu-membantu sesama muslim sesuai dengan tarbiyyah Ramadhan yang menyeru kepada kesamarataan sesama muslim.

     Penganjur turut membawakan kepada hadirin yang hadir satu slot Muhadharah Ammah yang bertajuk Kesan Ramadhan Kepada Individu dan Masyarakat bersama Syeikh Dr Ali Abdul Basit Muzid yang merupakan pensyarah dan Ketua Bahagian Hadis Universiti Al-Azhar Bani Suef. Hadirin yang hadir melahirkan rasa berpuas hati dengan pengisian yang disampaikan dengan jelas dan menarik.
“Kami pelaksana program melahirkan rasa bersyukur dengan kelancaran dan keberjayaan program walaupun perancangan dan penyusunan hanya dalam masa singkat sahaja. Kami yakin keberjayaan ini hasil kebersamaan erat antara BKAN-BKAN dalam memimpin kesatuan anak-anak negeri di peringkat masing-masing dan dokongan ahli-ahli BKAN”, ujar Pengarah Ifthor Jamaie 2015, Muhammad Nur Syaza Jamal.






#BersamaBersatu
#Satu_Fikrah_Satu_Amal

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN MELESTARIKAN KESATUAN"

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...