Tuesday, April 9, 2013

Usrah Gabungan KPIPM: Melahirkan Generasi Islam Yang Berketerampilan


Kaherah, 5 April 2013 – Bagi menjayakan Usul Mesyuarat Agung ke-46, KPIPM dengan jayanya mengadakan satu program diskusi kitab “ As-Syariatul Zaman Wa Makan” yang dibentangkan oleh Ustaz Arif Bin Yaziz, Mahasiswa Kuliah Syariah Islamiah Tahun 3, Universiti Al-Azhar. 

Program ini telah menggabungkan kesemua usrah tahun satu  di bawah anjuran Jabatan Nuqaba’ Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir.

Di antara objektif program ini ialah untuk meningkatkan ilmu dan pengetahuan dalam kalangan ahli KPIPM meliputi ilmu fardhu ain dan bahasa arab. Mahasiswa didedahkan dengan pengisian berguna daripada pendiskusi sebagai persediaan melangkah ke medan dakwah islamiyyah. 


Sambutan dan penyertaan daripada ahli KPIPM sangat menggalakkan. Pihak KPIPM  mengharapkan program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang. Seterusnya melahirkan mahasiswa yang berilmu dan berketerampilan. 

No comments:

Post a Comment

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...