Tuesday, May 11, 2010

Pimpinan KPIPM Menziarahi Ahli Di ARMA


Abbasiah, KAHERAH – Demi memastikan kebajikan ahli Perak terjaga, AJKT dan AJK HEWI telah mengadakan ziarah mahabbah ke Asrama Rumah Melayu Abbasiah (ARMA) untuk melawat dan bertanya khabar ahli Perak yang menetap disana.

Kunjungan AJKT telah diwakili sendiri oleh YDP KPIPM Us. Khairul Ashraf bin Mohd Khir pada hari Rabu 5 Mei 2010.Kunjungan YDP telah disambut oleh pengerusi ARMA us. Ahmad Faisal b. Mat Shah. Perjumpaan tersebut telah dihadiri seramai 5 orang ahli Perak yang tinggal disana.

Antara perkara yang dibincangkan ialah mengenai zakat, pendidikan, kebajikan ahli dan masalah-masalah lain yang berkaitan dengan persatuan. Di dalam pertemuan itu juga, YDP membuka ruangan muhasabah dari ahli untuk pimpinan dan persatuan. Perjumpaan itu berakhir pada pukul 4.30 petang.

Kunjungan AJK HEWI pula telah diadakan pada hari Ahad 9 Mei 2010. AJK HEWI telah diwakili oleh Ketua HEWI Ustazah Siti Salamah bt Hamzah, Timbalan Ketua HEWI, Ustazah Dzulyalyna bt Ahmad Zahidi, BTKKR HEWI Ustazah Nursyuhada bt Hashifudin dan mandubah Kaherah Ustazah Nor Azura bt Rahim. Semua ahli Perak akhawat telah berkumpul di bilik Ustazah Saadah bt Abd Razak yang merupakan ajk mandubah di ARMA.

Perjumpaan itu telah dihadiri seramai 12 orang akhawat termasuk seorang mahasiswi perubatan. Turut hadir di dalam perjumpaan itu ialah Ustazah Nor Hajar Nafeah bt Zuber yang merupakan Timbalan Pengerusi ARMA dan antara ahli Perak yang tinggal disana.

Majlis bermula pada pukul 2.30 petang. Pertemuan selama 2 jam tersebut telah membincangkan beberapa perkara antaranya berkenaan masalah kebajikan ahli Perak berkisar tentang pembelajaran, kesihatan, masalah kewangan dan sebagainya. AJK HEWI sempat bertanya kepada seorang ahli mengenai masalah kesihatan yang dialami baru-baru ini. Perjumpaan berakhir pada pukul 4.45 petang dengan sama-sama menunaikan solat asar berjemaah.

Kunjungan AJKT dan AJK HEWI ke sana merupakan wakil PMRAM untuk memastikan kebajikan ahli terjamin. Aktiviti ziarah seperti ini akan diteruskan lagi dimasa akan datang. Jutaan terima kasih buat semua ahli Perak yang berada di ARMA.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...