Saturday, September 19, 2009

KPIPM Bersama Masyarakat Di Malaysia


LENGGONG, 18 SEPTEMBER – KPIPM pada tahun ini telah melebarkan sayapnya apabila mengambil kesempatan mengadakan beberapa pertemuan dan program bersama masyarakat di Malaysia.

Wartawan blog telah menemui Us Muhammad Sayuti bin Mohammad Zawahib, Setiausaha Agung, yang kini berada di Malaysia. Beliau memberitahu bahawa pada hari ini, telah diadakan mesyuarat bagi pelaksanaan sebuah program kemasyarakatan, hasil kerjasama dengan Pejabat Agama Pengkalan Hulu.

Program tersebut dinamakan sebagai Kem Remaja Luqman, yang akan diadadakan pada pertengahan bulan Oktober 2009.

Beliau berkata lagi, sebelum ini telah diadakan mesyuarat sebanyak dua kali iaitu pada 2 dan 9 September di Pejabat Agama Daerah Pengkalan Hulu, bagi membincangkan tentang pelaksanaan program tersebut.

Selain itu, pada waktu yang sama, KPIPM telah bekerjasama dengan Generasi Ilmuan Perak United Kingdom dan Ireland (GEMARAK) untuk melaksanakan sebuah program motivasi untuk sekolah menengah. Program tersebut telah diadakan di Sri Iskandar. Wakil KPIPM ke prprogram tersebut ialah Ustaz Abdul Hadi bin AB Rahman, mantan Setiausaha Agung KPIPM.

Mengulas lanjut tentang perkara ini, Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir sangat berbesar hati untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak atas nama kebajikan masyarakat.

“Alhamdulillah, anak-anak Perak Mesir masih lagi mendapat tempat di mata masyarakat, dan masyarakat hari ini sememangnya memerlukan kita”, katanya kepada wartawan blog.

Beliau juga berterima kasih kepada Pegawai Tadbir Daerah Pengkalan Hulu, Ustaz Joshuade Reza bin Mohd Zaim, yang bersama-sama KPIPM bagi menjayakan program Kem Remaja Luqman tersebut. Tidak ketinggalan kepada ahli-ahli KPIPM yang sudi membantu KPIPM untuk menaikkan nama KPIPM di mata masyarakat Malaysia.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...