Sunday, November 22, 2020

LAPORAN | PROGRAM MESYUARAT AGUNG TAHUNAN KALI KE-54 DAN MESYUARAT TAHUNAN HEWI KALI KE-33 (MAT-54 & MTH-33)

LAPORAN | PROGRAM MESYUARAT AGUNG TAHUNAN KALI KE-54 DAN MESYUARAT TAHUNAN HEWI KALI KE-33 (MAT-54 & MTH-33)

KAHERAH - Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2019/2020 telah berjaya menganjurkan program mega bagi seluruh anak-anak Perak di Mesir iaitu Mesyuarat Agung Tahunan Kali ke-54 dan Mesyuarat Tahunan HEWI kali ke-33 (MAT-54 & MTH-33). Program ini dibawah seliaan Jabatan Setiausaha Agung KPIPM sesi 2019/2020 dengan bertemakan “Syura Menggugah Legasi”. 

MAT-54 & MTH-33 telah bermula 9 November 2020 pada hari Isnin yang dimulai dengan Tazkirah Ambang MAT dengan tajuknya Pengurusan di Zaman Rasulullah SAW. Tazkirah tersebut telah disampaikan oleh Ustazah Zafirah Khalilah binti Zulkefly, Graduanita Kuliah Syariah Islamiah secara siaran langsung bermula jam 7.30 malam. 

Antara pengisian menarik yang boleh diambil ialah metode untuk mengaplikasikan pengurusan di zaman Rasulullah dalam sesebuah organisasi. Antara isi pentingnya ialah :
 🔸Pemilihan tulang belakang 
 🔸Pemilihan pusat organisasi
 🔸Keterampilan dan ucapan seorang pemimpin
 🔸Perancangan strategi mengikut keadaan semasa
 🔸Wakil pemimpin untuk menyampaikan maklumat
 🔸Kedudukan nuqaba’ dalam masyarakat
 🔸Pusat organisasi 
 🔸Sistem taakhi
 🔸Perlembagaan asas organisasi
 🔸Pembahagian lajnah dalam organisasi
 🔸Pengurusan hubungan luar organisasi

Selain itu, pada 12 November 2020 pogram diteruskan lagi dengan Mesyuarat Tahunan HEWI kali ke-33 pada hari Khamis. Mesyuarat bertempat di Dewan Syeikh Sya'rawi, Baitul Rahman yang bermula pada jam 2.00 petang dan berakhir pada jam 7.50 malam. Perwakilan yang terlibat bagi menjayakan mesyuarat pada petang itu adalah seramai 54 orang. 

Pada hari yang sama, program diteruskan lagi dengan Malam Perasmian bermula jam 9 malam secara siaran langsung. Program ini telah dirasmikan oleh Encik Mohamad Azrul bin Ismail, Atase Pendidikan Wilayah Persekutuan.

Seterusnya, program terakhir yang dinantikan ialah Mesyuarat Agung Tahunan kali ke-54 yang bertarikh 15 November 2020 pada hari Ahad. Mesyuarat diadakan di Dewan Masjid Tontowi bermula jam 9.30 pagi dan ditangguhkan pada jam 3.57 minit petang.

Berikutan wabak pandemik yang melanda, teknikal peringkat program telah mengehadkan bilangan perwakilan bagi setiap dewan untuk menjaga penjarakan sosial. Perwakilan telah ditempatkan di dua dewan dan tiga buah rumah bagi zon rumah sewa. Perwakilan di dewan adalah seramai 57 orang ikhwah dan 43 orang akhawat manakala perwakilan di zon 1 sebanyak 9 orang ikhwah, zon 2 sebanyak 11 orang ikhwah dan zon 3 sebanyak 14 orang akhawat.

Program berakhir dengan penangguhan Mesyuarat Agung Tahunan kali ke-54. Alhamdulillah program ini berjalan dengan lancar dan diharapkan agar program ini dapat menambahbaik lagi tampuk kepimpinan sesi akan datang dengan muhasabah dan cadangan yang telah diberikan. Sekalung penghargaan diucapkan kepada semua pihak yang menjayakan MAT-54 & MTH-33 secara langsung atau tidak langsung. Semoga Allah membalasnya dengan sebaik-baik ganjaran. Sekian, terima kasih.

“Syura Menggugah Legasi”
BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
‘’MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN’’

Disediakan oleh :
Muhammad Hafiz Arsyad bin Suhaimi
Setiausaha
Mesyuarat Agung Tahunan kali ke-54 dan Mesyuarat Tahunan HEWI kali Ke-33 (MAT-54 & MTH-33),
Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2019/2020.

1 comment:

  1. Kabar gembira untuk kalian semua orang Indonesia di platform ini, Tuhan yang setia kepadaku dan seluruh keluargaku sejak september 2020, kesaksian dan kabar baikku begini,
    Nama saya MAULANA ARIEF, Seorang pria Muslim dan saya dari kota Serang Indonesia, dengan alamat saya di bawah ini:
    Jl. Azalea 6 No. 65 Taman Lembah Hijau Lippo Cikarang, RT 005 / RW 007 Serang, Saya seorang pemasar dan juga penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan semua yang ada di platform ini yang membutuhkan dan mencari pinjaman asli untuk sangat berhati-hati karena Internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk menipu Anda dari uang hasil jerih payah Anda.

    Saya dan istri saya memiliki hutang besar yang harus dibayar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari dubia pada JULI 2020, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan bertanya kepada kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar 60 juta Rupiah kepada perusahaan peminjaman palsu di dubia karena kami mengajukan pinjaman sebesar 1 miliar dan dengan semua biaya yang kami bayarkan, kami tidak mendapatkan pinjaman apapun dan istri saya dan saya sangat frustasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami putus asa dan jenuh dengan kehidupan.

    Kepada Tuhan yang sangat baik, kami berdoa dan Tuhan mengarahkan kami kepada seorang penolong dan pada hari setia 27 NOVEMBER 2020 ini, saya sedang berselancar di internet ketika saya dapat menemukan kesaksian dari seorang wanita Indonesia bernama MELIYAKSI LAY dengan alamat email : (meliyaksilay@gmail.com)

    yang berasal dari kota batu malang jatim, tentang bagaimana Tuhan mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi MOTHER KARINA dan dia memperkenalkan saya kepada MOTHER KARINA dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari MOTHER KARINA oleh
    menghubunginya karena dia mendapat pinjaman dari MRS. KARINA yang merupakan pemilik dari KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY, kemudian saya menghubungi MRS MELIYAKSI LAY untuk informasi lebih lanjut tentang MRS. KARINA jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari MRS. KARINA dan dia berkata ya dan menunjukkan bukti transfer pinjaman dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi MRS KARINA ROLAND dan saya mengajukan pinjaman sebesar 3 Miliar Rupiah dan setelah saya mengajukan aplikasi pinjaman saya dan data saya diverifikasi maka pinjaman saya disetujui dan Saya hanya diminta untuk mendapatkan perjanjian sertifikat pinjaman saya dan setelah itu pinjaman saya disetujui dan saya sangat terkejut. Pinjaman saya sebesar 3 Miliar Rupiah telah ditransfer ke rekening bank saya dengan tingkat bunga rendah 2% dan bahkan tanpa jaminan, tanpa penjamin
    jadi saya ingin menyarankan sesama WNI yang sedang mencari pinjaman asli untuk menghubungi MOTHER KARINA melalui email: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +1(585)708-3478

    Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu MRS KARINA melalui email saya: (maulanaarief461@gmail.com)

    Catatan: sepatah kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih telah membaca kesaksian saya dan kabar baik
    Tuhan memberkati kalian semua!

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...