Tuesday, July 17, 2018

GAZA DIBEDIL PENGGANAS ISRAEL

ARTIKEL | GAZA DIBEDIL PENGGANAS ISRAEL
Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2017/2018

Dalam keadaan umat Islam sedang lalai dengan urusan dunia dan perlawanan bola, pengganas Israel telah menggunakan waktu tersebut untuk membedil dan menyerang bumi mulia Gaza dengan sesuka hati tanpa terlintas sedikit pun sifat belas kasihan kepada umat Islam Palestin.

Benarlah firman Allah SWT yang berbunyi :

 وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
Maksudnya : Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). [Surat Al-Baqarah : Ayat 120]

Sesungguhnya, segala kebaikan yang telah diberikan oleh pihak Barat & pengganas Israel kepada umat Islam seperti kebenaran pembukaan radio Islam, rancangan televisyen islamik, pembinaan masjid yang tersergam indah hanyalah sebagai gula-gula kepada umat Islam, agar mereka terhutang budi dan tidak akan bersuara disaat pihak Barat & pengganas Israel menjalankan perancangan jahat mereka. Lalu, terhasillah umat yang megah luaran tetapi berjiwa pengecut ketika mana melihat prinsip-prinsip Islam telah dirobek satu persatu oleh musuh-musuh Islam.

Realiti pada hari ini, pihak Barat menyerang kita hanya dengan bersenjatakan rancangan bola sepak bagi memastikan majoriti umat Islam terus terlena dan terleka daripada mengambil berat dan cakna terhadap saudara semuslim kita yang telah dibedil di Gaza, Palestin pada baru-baru ini.

Jadi, wahai sahabat-sahabatku sekalian, marilah sama-sama kita menggalas tugas yang mulia ini untuk menyedarkan umat dari tidurnya yang nyenyak. Semoga Allah SWT membantu seluruh pejuang-pejuang Islam bagi menghadapi ujian yang berat ini dan mengembalikan semula keizzahan kepada umat akhir zaman. 

Dengan ini, KPIPM mengajak seluruh ahli untuk sama-sama kita doakan saudara-saudara kita di sana serta bacakan Doa Qunut Nazilah :

[ DOA QUNUT NAZILAH ]

اللّهمّ إِنَّا نَجْعَلُكَ فِي نُحُورِ أَعْدَائِنَا , ونَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُوْرِهِمْ 
 Ya Allah Sesungguhnya Kami Letakkan Engkau di tengkuk musuh-musuh kami , dan kami berlindung dari Mu dari kejahatan mereka.

 اللّهُمّ بَدِّدْ شَمْلَهُمْ , وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ , و شَتِّتْ كَلِمَتَهُمْ
 Ya Allah  hancur leburkan kumpulan-kumpulan mereka, dan kacau bilaukan persatuan mereka , dan cerai-beraikan pakatan mereka.

 وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُمْ , وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْباً مِنْ كِلاَبِكَ
 Dan goncangkan pendirian mereka, dan hantarkan kepada mereka anjing-anjing Mu.

 يَاقهار  يَا جبار  يَا مُنْتَقِمَ
Wahai Tuhan yang Maha Berkuasa , Wahai Tuhan yang Maha Gagah , Wahai Tuhan yang Maha bersifat Murka.

اللّهُمّ يَا مُنْزِلَ الكتَابِ , وَيَامُجْرِيَ السَّحَابِ , وَيَاحَازِمَ الْاحْزَابِ 
Wahai Allah, Tuhan yang menurunkan Kitab (al-Quran), Tuhan yang menggerakkan awan , Tuhan yang mengalahkan tentera Ahzab.

إِهْزِمْهُمْ  وَانْصُرْناعَلَيْهِمْ       
Kalahkan mereka dan menangkan kami ke atas mereka.

Moga Allah lindungi seluruh umat Islam di dunia, khususnya buat mereka di Gaza.


Disediakan oleh :
Unit Penerangan dan Penerbitan
Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2017/2018



1 comment:

  1. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyaratan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...